woensdag 14 oktober 2009

Outlook 2007 archief/ backup pad wijzigen

Het is alweer enige tijd geleden dat ik Office 2007 had moeten packagen, daar kom je echt de meest vreemde dingen tegen.
Een van de dingen die ik tegenkwam dit keer was dat je in Outlook 2007 bij Bestand -> Importeren en Exporteren -> Gegevens uit een andere programma of bestand importeren -> Bestand met persoonlijke mappen (.pst) -> onder "Te importeren bestand:" staat "C:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst"
Dit staat ook bij Bestand -> Importeren en Exporteren -> Naar een bestand exporteren -> Bestand met persoonlijke mappen (.pst)-> Volgende -> onder "Geƫxporteerd bestand opslaan als:" staat "C:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst"
Aangezien dit niet helemaal gewenst is, moest dit gewijzigd worden in het "Mijn Documenten pad".
Dit alles valt te wijzigen in de registry van outlook, de standaard gebruikersprofiel van outlook wordt hiermee ingesteld. De registry-keys hieronder kan je gebruiken om het te wijzigen in elk gewenst pad, wat hieronder "H:\Mijn Documenten" is.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook\0a0d020000000000c000000000000046]
"001f0324"="H:\\Mijn Documenten\\archive.pst"
"001f032c"="H:\\Mijn Documenten\\archive.pst"
"001f032e"="H:\\Mijn Documenten\\backup.pst"
"001f032d"="H:\\Mijn Documenten\\backup.pst"


Met dank aan Robbert-Jan voor het helpen zoeken naar de backup.pst registry-key!

1 opmerking: